A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelületet állapotát. A kopás jele lehet:
- a futófelület szálakra bomlik,
- apró repedések jelennek meg rajta,
- a futófelület egyre laposabb lesz,
- láthatóvá válik a karkasz.
Ha a gumiköpeny kopott, ki kell cserélni.
A gumiköpeny leszedése
A gumiköpeny leszedéséhez teljesen ki kell ereszteni a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével távolítsd el a gumit a felniről!
A gumiköpeny visszahelyezése
A gumiköpeny visszahelyezését a gumiköpeny egyik oldalánál kell kezdeni. Ezután fel kell fújni kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezzük a felnire (az előzetes felfújás csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően a másik oldalát a felnire kell helyezni a szeleppel szemben indulva.
A teljes felfújás előtt, ellenőrizni kell, hogy a gumibelső ne csípődjön a gumiköpeny és a felni közé.
Hogyan fújjuk fel a gumiköpenyt?
Fújd fel a gumiköpenyt! Az ajánlott nyomás a gumi oldalfalán van feltüntetve.
Minden kerékpározás előtt győződj meg arról, hogy megfelelő nyomás uralkodik a külső gumiban.
A szakértő tanácsa
A külső gumi felfújásakor ügyeljen a megfelelő keréknyomásra, amelyet a talaj jellege, de különösképpen az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben csökkenteni kell a nyomást, így megnő a felület tapadása.
Ezzel szemben száraz időben növelni javasolt a nyomást.