RCX II
Az új cross kerékpár feldobja a téli kerékpározást az CX pályán. Agilis, játékos és nagy teljesítményű, tökéletes egyensúly a pályán.
A váz számos fejlesztésben részesült az RCX I-hez képest, beleértve a könnyebb sármentesítést a nyeregcső / hátsó támvilla illesztésénél.
A váz magasabbra került és a fejcső formáját kimondottan úgy alakították ki, hogy könnyebb legyen a vállra venni.
Váz és villa
100% karbon váz és villa
Hiteles UCI váz
Az alsó vázcsőben elvezetett bowdenek.
Váz súlya: 940 g (M)
Villa súlya: 440 g.
Váltó
Új SRAM FORCE AXS 12S szett. Nagyon pontosan és extrém gyorsan vált. A rendszer egy kivehető, külső akkumulátorral működik, amely a hátsó váltón helyezkedik el. A SRAM Force szett optimális használatához javasoljuk a SRAM CONNECT alkalmazás letöltését
Fékváltókar: SRAM FORCE
Hátsó váltó: SRAM FORCE AXS
Lánc: SRAM
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó.
Időnként ellenőrizd a lánc nyúlását ezzel az eszközzel:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtómű
Lánctányér: SRAM FORCE 40T
12 sebességes fogaskoszorú: SRAM FORCE 10-33
Hajtókar hossza a vázmérettől függően:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm
L /XL : 175 mm
REYNOLDS AR41 kerekek
A Reynolds tubeless AR41 kerekek 40 mm-es felni magassággal rendelkeznek. A peremet úgy tervezték, hogy csökkentse a légellenállást és dinamikussá tegye a kereket. A 21 mm-es belső felniszélesség kifejezetten ideális széles gumiköpenyekhez (max. 30 mm) és biztosítja a merevséget. Reynolds TR3 kerékagy mindössze 10°-os holtjátékkal a reaktivitás érdekében.
A váz legfeljebb 40 mm széles gumiköpenyt fogad.
Gumiköpeny
VITTORIA TERRENO MIX CX 33-as gumiköpeny. Ez egy sokoldalú gumiköpeny 120 TPI nylon karkasszal.
TUBELESS READY : Igen.
Erősen javasoljuk, hogy a kényelmesebb tekerés és a defektkockázat csökkentése érdekében alakítsd át tubelessé.
A gumiköpenyek defektgátló folyadék nélkül vannak felszerelve, kérjük, tekintsd meg az alábbi videót arról, hogyan töltsd be a gumiba a mellékelt folyadékot (60 ml/gumi): https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE
Fékek
Hidraulikus rendszerű, a fékezés fokozatos és erőteljesebb, mint egy felnifék.
160 mm-es első és hátsó tárcsák.
Egyszeri bekoptatás elegendő. Elegendő kb. 20-szor hirtelen fékezni lassú tempónál (20 km/h), majd megint 20-szor 30 km/h sebességnél. A két féket jól be kell koptatni.
A bekoptatást követően a fékbetétek jobban tapadnak a tárcsához.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között. A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
Figyelmeztetés és beállítás
Figyelem! soha ne fékezz üresben, amikor nincs bent a kerék, így összeragadhatnak a fékbetétek.
Ha hozzáér a tárcsa, tedd az alábbiakat a kerék és a féktest újbóli beállításához:
- Lazítsd meg a keréktengelyt
- Fékezz erősen és egy időben szorítsd meg a keréktengelyt
- Ha a tárcsa továbbra is hozzáér, ugyanezt a műveletet kell elvégezni a féktest meglazításával
- Ha továbbra is fennáll a probléma, vidd be egy áruházba és kérj segítséget.
Kormányzás
Kormány: DEDA ZERO 2
400 mm XS és S méretben
420 mm M, L és XL méretben
Kormányszár: DEDA ZERO 2
XS: 70
S: 80
M: 90
L: 100
XL: 110
Nyereg és nyeregcső
Nyereg: FIZIK ANTARES
Nyeregcső: VAN RYSEL ALU 27,2
XS: 250 mm
S/M/L: 350 mm.
XL: 400 mm.
Pedál
Pedál nélkül kapható.
Súly
8,05 kg M-es méretben pedálok nélkül
A kerékpár karbantartása
Felhívjuk figyelmedet, hogy ez a cyclocross kerékpár különleges figyelmet igényel. Sokszor az alkatrészek szigorúbb és igényesebb felszerelési feltételeknek vannak kitéve. A rendszeres karbantartás elengedhetetlen a megfelelő állapot fenntartásához. A váltót gyakrabban kell cserélni, mint egy országúti kerékpár esetében. Rendszeresen kell ellenőrozni a kerékcsapágy szorosságát, a nyeregcsőbilincset, a kormányszárat és más alkatrészeket.
A kerékpár megfelelő gravel használatra?
A gravel egy általános kifejezés, amely több létező dolgot csoportosít.
Ez a kerékpár mindenekelőtt egy cross kerékpár. Nem csomagok cipelésre lett tervezve, a keréktengelyek nincsenek megerősítve. A vázon nincsenek szemek a csomagtartónak és a sárvédőnek.
Másrészt megfelelő gumiköpenyekkel használhatod a pályán kívüli utakon, a kerekek mindazonáltal nem arra lettek tervezve, hogy a hegyekben lévő köves utakon leereszkedj.
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a sebességváltó kiválasztásakor.
Az alábbi értékek átlagos értékek, tájékoztató jellegűek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott CYCLOCROSS lánc átlagos élettartama 4000 km.
Egy CYCLOCROSS fogaskeréksor átlagos élettartama 6000-10000 km.
Méret választása
Nézd meg a kerékpár vázméretére vonatkozó táblázatot. Ha két méret határán állsz, a kisebb méret jobban megfelel azoknak, akik reaktívabb, fürgébb kerékpárt keresnek. Viszont ha hosszabb távokat szeretnék tekerni, a nagyobb méret lesz a megfelelőbb számodra.
Jótállás (év)
5 év jótállás a vázra.