E-EDR AF
Az E-EDR AF az endurance termékválasztékunk részét képezi. Az AF jelentése aluminium frame, alumínium váz. Endurance kerékpár választékunk azoknak a kerékpárosoknak szól, akiknek a tekerés élménye a legfontosabb szempont ebben a sportban. Ez az alumínium vázas, elektromos országúti kerékpár egy 3,5 kg-os Mahle motorral rendelkezik. Ebben a választékunkban minden kerékpárunk hidraulikus tárcsafékkel és 32 mm-es gumiköpennyel rendelkezik.
Mi az elektromos pedelec kerékpár?
Az elektromos rásegítéssel működő kerékpár nem olyan, mint egy moped. A különböző rásegítési módokkal új útvonalakat hódíthatsz meg vagy új élményekkel és kihívásokkal gazdagodhatsz a megszokott körökön.
Az elektromos kerékpár az örömteli tekerés kulcsa, amely lehetővé teszi, hogy jelentős erőfeszítéssel megmássz egy emelkedőt, aztán nekivágj a következőnek is! Az európai szabályozás szerint a pedelec kerékpárok rásegítési üzemmódja 25 km/h-s sebességig működhet. Efölött a rásegítés kikapcsol.
A kerékpár teljesítménye
A Mahle motor akkumulátora 250 Wh. Ha jelentős mértékben növelni szeretnéd a kerékpár üzemtávját, akkor szükséged lesz egy külső akkumulátorra.
Kiválasztottunk egy tucat tesztelőt, akik 6 hónapon keresztül kerékpároztak eltérő földrajzi szintkülönbségek, időjárási körülmények között, különböző rásegítési módokat használva, hogy valós adatokat kapjunk a kerékpárt illetően. A kerékpár 3 szintű rásegítéssel rendelkezik.
Hogyan működik a külső akkumulátor?
A külső akkumulátort a kerékpár saját akkumulátorához kell csatlakoztatni közvetlenül indulás előtt.
Ahogy merül a kerékpár akkumulátora, a külső akkumulátor fogja tovább táplálni.
A külső akkumulátor megvásárolható a decathlon.hu oldalon.
Távolság és üzemtáv példák
Gyári akkumulátor: 120 km - 1000 m szintkülönbség - 1&2 szintű rásegítés - 24,7 km/h átlagsebesség -
Külső akkumulátorral: 163 km - 1500 m szintkülönbség - 1&2 szintű rásegítés - 23,8 km/h átlagsebesség - 24% marad az akkumulátorban. Külső akkumulátor lemerül.
Gyári akkumulátor: 60 km - 354 m szintkülönbség - 2-es szintű rásegítés - 23,8 km/h átlagsebesség.
Külső akkumulátorral: 91 km - 1296 m szintkülönbség - 2-es szintű rásegítés
Távolság és üzemtáv példák hegyekben
Gyári akkumulátor: 67 km - 1118 m szintkülönbség - 26,2 km/h átlagsebesség - 1&2 szintű rásegítés
Külső akkumulátorral: 112 km - 2934 m szintkülönbség - 23,4 km/h átlagsebesség - 1&2 szintű rásegítés
Gyári akkumulátor: 40 km - 900 m szintkülönbség - 20 km/h átlagsebesség - 3-as szintű rásegítés
Külső akkumulátorral: 65 km -1600 m szintkülönbség - 20 km/h átlagsebesség - 3-as szintű rásegítés
Akkumulátor
Ha az akkumulátor töltöttségi szintje 7% alá esik, függetlenül attól épp milyen rásegítési módot használsz, a teljesítménye nagyon alacsony szintre csökken, hogy biztonságosan hazaérj. Az akkumulátor élettartama 5 év vagy 500 feltöltés. Ezt követően csökkenni fog az üzemideje.
Az akkumulátor nem kivehető, a töltéséhez a kerékpárt kell csatlakoztatni az áramforráshoz. A teljes töltési idő 4 és 5 óra között van.
BC 900 komputer
A BC 900 komputer a kerékpárhoz kapható. Kifejezetten ehhez a kerékpárhoz terveztük és kiváló kiegészítő ahhoz, hogy minden szükséges információt nyomon kövess.
A komputer rendelkezik GPS-szel, kijelzi az akkumulátor töltöttségi szintjét, a hátralévő üzemtávot és a rásegítési módot. A BC 900 komputert csatlakoztathatod a Decathlon Connect alkalmazással, hogy részletes elemzést kapj az edzéseidről.
Csatlakozás
A MAHLE X35 rendszer Ant+ és Bluetooth csatlakozási lehetőséggel rendelkezik telefonos vagy komputeres csatlakozáshoz, ha nem szeretnéd használni a BC900-ast.
A Mahle alkalmazással pontosíthatod a beállításokat és adatokat kapsz az edzésekről.
Váz és villa
A váz geometriája tipikusan endurance. A tekerés öröme az, ami ennek a kerékpárnak a küldetése. A leginkább látható helyeken a hegesztéseket lecsiszoltuk, hogy igényes, szép megjelenése legyen.
A villa 100% karbon. Oldalt csomagtartó szemekkel rendelkezik 4 kg teher számára mindkét oldalon. Felszerelhető rá csomagtartó, amely legfeljebb 10 kg teherbírású. Max. gumiköpeny: 700x35.
Kormány
Az E-EDR AF WOMAN kormánya teljes mértékben alumíniumból készült, a kerékpár VAN RYSEL kormánnyal és kormányszárral rendelkezik. Kormányszár hossza a kerékpár méretétől függően:
XS 60 mm
S 70 mm
M 80 mm
L 90 mm
Kormány:
XS 380 mm
S 380 mm
M 400 mm
L 400 mm
Az egy lánctányéros hajtómű előnyei
Az egy lánctányéros hajtómű és a 12 sebességes fogaskoszorú új távlatokat nyit meg a kerékpározásban.
Ennek a hajtásrendszernek a legfőbb előnye az egyszerű használat marad. Emellett fontos volt a súly csökkentése is egy tányér és egy váltó elhagyásával.
a karbantartása is egyszerűbb, hiszen kevesebb alkatrész van rajta és első váltó nélkül is ugyanúgy tekerhetsz akár 40 km/h-val vagy mászhatsz meg egy emelkedőt.
Az egytányéros hajtómű kifejezetten ideális elektromos kerékpárokhoz.
Elektromos SRAM APEX AXS hajtásrendszer
Ez a modell részben SRAM APEX AXS 1x12 sebességes rendszerrel rendelkezik, az alábbi felszereltséggel:
SRAM APEX X1 wide 42T hajtómű
Hajtókarok hossza az egyes vázméretek esetében:
XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L: 175 mm
XL: 175 mm
Fogaskoszorú: SRAM XPLR PG 12 sebességes. Kiosztás: 11-44 (11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44)
Hátsó váltó: SRAM APEX AXS (bowden nélkül, elektromos váltás)
Fékváltókar: SRAM APEX AXS
Lánc: SRAM APEX
Hajtóműcsapágy: DUB PressFit Bottom Bracket
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó.
Időnként ellenőrizd a lánc nyúlását ezzel az eszközzel:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor a hajtásrendszer kiválasztásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költségeket.
Az alábbi értékek átlagos értékek, tájékoztató jellegűek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km. Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 0000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
Tárcsafék
SRAM APEX tárcsafék 160 mm-es első és hátsó féktárcsákkal. Hidraulikus rendszerű, a fékezés fokozatos és erőteljesebb, mint egy felnifék.
A fékeket szükséges bekoptatni. Elegendő kb. 20-szor hirtelen fékezni lassú tempónál (20 km/h), majd megint 20-szor 30 km/h sebességnél. A két féket jól be kell koptatni. A koptatás jobb tapadást tesz lehetővé a fékbetét és a tárcsa között.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között. A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
Figyelmeztetés és beállítás
Figyelem! Soha ne fékezz üresben, amikor nincs bent a kerék, így összeragadhatnak a fékbetétek.
Ha hozzáér a tárcsa, tedd az alábbiakat a kerék és a féktest újbóli beállításához:
- Lazítsd meg a keréktengelyt
- Fékezz erősen és egy időben szorítsd meg a keréktengelyt
- Ha a tárcsa továbbra is hozzáér, ugyanezt a műveletet kell elvégezni a féktest meglazításával
- Ha továbbra is fennáll a probléma, vidd be egy áruházba és kérj segítséget.
Kerék és gumiköpeny
VAN RYSEL kerekek, amelyeket kifejezetten elektromos kerékpárokhoz fejlesztettünk.
Belső szélesség 19C
Első tengely 12x100 mm
Specifikus hátsó tengely
Tubeless ready kerekek.
Felhívjuk a figyelmedet, hogy kerékpározáshoz vigyél magaddal egy 17-es villáskulcsot, hogy defekt esetén levehesd a hátsó kereket!
32 mm-es VAN RYSEL gumiköpennyel rendelkezik. Normál, országúton történő használat mellett a becsült élettartama 6000 km.
Üléspozíció
Alumínium VAN RYSEL nyeregcső (27,2 mm átmérőjű).
XS: 200 mm
S : 300 mm
M/L: 350 mm
VAN RYSEL WOMAN női nyereg