Tapasztalat
A Salomon S/MAX 8 XT síléc bármilyen körülmények között használható és ugyanúgy képes a lesikló kanyarokra, mint a teljes sebességű carving kanyarok összekapcsolására. Stabil, 80 mm-es híddal, innovatív technológiával és dizájnnal ellátott szett, amellyel a pályán és azon túl is a legjobb kanyarokat hozhatod ki magadból.
Szerkezet
Fél szendvicsszerkezet / Fa mag / Crossover csőr
Kötés
Fekete, sárga Salomon M 10 GW kötés
Din: 3-10. GripWalk kompatibilitás.
257 mm-380 mm közti talphosszúságú síbakancsokkal kompatibilis.
Tartós használat
Far- és csőrvédelem, valamint teljes hosszában strukturált a széleken a tartósság érdekében, még nagy igénybevétel esetén is.
Előkészítés
Élezett és waxolt, használatra kész léc. 89°-ra élezett.
Oldalív
127/80/110
Az oldalívek megegyeznek a csőr, a híd és a far mm-ben mért szélességével.
Minél szélesebb a csőr, a léccel annál könnyebb a kanyarodás.
Minél keskenyebb a híd, annál gyorsabbak az élváltások.
Minél szélesebb a híd, annál kényelmesebb és stabilabb a síléc a változó hóviszonyok között.
Rádiusz = 14 m
Minél kisebb a rádiusz, annál kisebb ívben kanyarodik a síléc
Minél nagyobb a rádiusz, annál nagyobb ívben kanyarodik a síléc.
Mi az a camber?
Ha a sílécet a talajra helyezzük, a léc a csőrhöz és a farhoz közel érintkezik a hóval, míg középen (a kötéseknél) enyhén elemelkedik. Ezt nevezzük cambernek. Minél hosszabb és magasabb a camber, annál nagyobb az ívtartás, annál jobban „pattintható” a léc. Minél alacsonyabb camber, a léc annál toleránsabb, könnyebben kezelhető.
Mi az a rocker?
Egy rockeres sílécen a csőr (és néha a far is) a camberes lécnél megszokotthoz képest sokkal előbb elemelkedik a talajtól: ezáltal az érintkezési pontok közelebb kerülnek a léc közepéhez. Így csökken a léc hóval érintkező felülete, ami javítja a kezelhetőséget és a hófogást. Kanyarodáskor a nagyobb élhossz jobb ívtartást eredményez fagyott havon. Minél hosszabb a rocker, annál kezelhetőbb a léc.