Tapasztalat
Olyan síelőknek készült, akik szeretik sportosan venni a kanyarokat. 170 cm-es méretben 14,4 m-es rádiusza nagy ívű kanyarokat tesz lehetővé, hogy élvezhesd a sebességet.
Szerkezet
Fa, fém éllel.
A síléc EMC (Energy Management Circuit) technológiával rendelkezik, ami elnyeli a rezgéseket és javítja a pontosságot. Famag
Fémél
Szendvicsszerkezet RD Race Structured
Magas molekulatömegű talp
Kötés
A Tyrolia PR 11 GW kötést az új, átlós rögzítéssel és kioldórendszerrel látták el.
Grip Walk-kompatibilitás.
Din: 3,5-11.
Előkészítés
Élezett és waxolt, használatra kész léc. 89°-ra élezett.
Oldalív
120/68/101 a 170 cm-es lécnél.
Az oldalívek megegyeznek a csőr, a híd és a far mm-ben mért szélességével. Minél szélesebb a csőr, a léccel annál könnyebb a kanyarodás.
Minél keskenyebb a híd, annál gyorsabbak az élváltások. Minél szélesebb a híd, annál kényelmesebb és stabilabb a különböző hótípusok közti átmenetkor.
Rádiusz: 14,4 m.
Minél kisebb a rádiusz, annál kisebb íveken fordul a síléc. Minél nagyobb, annál nagyobb íveket lehet vele síelni (nagyobb kanyarok).
Mi az a camber?
Ha a sílécet a talajra helyezzük, a léc a csőrhöz és a farhoz közel érintkezik a hóval, míg középen (a kötéseknél) enyhén elemelkedik. Ezt nevezzük cambernek. Minél hosszabb és magasabb a camber, annál nagyobb az ívtartás, annál jobban „pattintható” a léc. Minél alacsonyabb camber, a léc annál toleránsabb, könnyebben kezelhető.
Mi az a rocker?
Egy rockeres sílécen a csőr (és néha a far is) a camberes lécnél megszokotthoz képest sokkal előbb elemelkedik a talajtól: ezáltal az érintkezési pontok közelebb kerülnek a léc közepéhez. Így csökken a léc hóval érintkező felülete, ami javítja a kezelhetőséget és a hófogást. Kanyarodáskor a nagyobb élhossz jobb ívtartást eredményez fagyott havon. Minél hosszabb a rocker, annál kezelhetőbb a léc.