Tubeless TNT, extrém védelem a defekt ellen!
A Vittoria Gravel abroncson egy defektvédő réteg van a karkaszra helyezve a futófelület alatt. Nylonból készült, ez egy strapabíró, de könnyű anyag. A Tubeless TNT verzión két nylonréteg van a gumiköpeny oldalfalára helyezve. Védi a gumiköpeny oldalát a kövek és tüskék okozta vágástól és perforációtól. Ez a TNT felépítés nagyon erőssé és strapabíróvá teszi a gumit, amely használható gumibelsővel vagy anélkül.
Grafén
A Vittoria gravel gumiköpeny egyedi grafén keverékből készült. A középső futófelület kialakítása minimálisra csökkenti a gördülési ellenállást és a defekteket, miközben meghosszabbítja a futófelület élettartamát. Az oldalfal két különböző grafén vegyületből áll. A keverék stabil alapot biztosít a kanyarokban, miközben védelmet nyújt a defekt ellen.A felületen lévő keverék maximális biztonságot nyújt a kanyarban, nedves és száraz időben egyaránt.
A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelület állapotát. Kopásra utaló jelek:
- a futófelület szálakra bomlik,
- apró repedések jelennek meg a felületen,
- a futófelület egyre laposabb lesz,
- láthatóvá válik a szövetbetét.
Számos esetben a gumiköpeny kopott és ki kell cserélni.
A gumiköpeny leszedése
A gumiköpeny leszedéséhez teljesen ki kell ereszteni a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével eltávolítani a gumit a felniről.
Hogyan tegyél fel egy tubeless ready gumiköpenyt ?
Íme egy videó, mely lépésről lépésre elmagyarázza a tubeless ready gumi felszerelését:
https://youtu.be/x80_Is3LjdU
Szükséges felszerelés a Tubeless Ready átalakításhoz:
- Tubeless szelep
- Tubeless felniszalag
- Védőfolyadék
- Tubeless ready kompatibilis felni
- Pumpa vagy kompresszor
Hogyan fújjuk fel a gumiköpenyt?
Fújd fel a gumiköpenyt!
Az ajánlott nyomás fel van tüntetve a gumiköpeny oldalfalán és a termékleírásában.
Kerékpározás előtt mindig javasolt ellenőrizni, hogy megfelelő-e a nyomás a gumiköpenyben.
A szakértő tanácsa
A gumiköpeny felfújásakor ügyelj a megfelelő guminyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben csökkenteni kell a nyomást, így megnő a felület tapadása.
Ezzel szemben száraz időben viszont érdemes növelni a nyomást.