A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelület állapotát. A talajjal közvetlenül érintkező gumifelület az, ami meghatározza a kerékpár gumiköpeny hatékonyságát.
A gumiköpeny akkor használódott el és szorul cserére, ha a futófelület mintázata annyira megkopott, hogy a felső felülete eléri az oldalsó mintázat magasságát.
A gumiköpeny leszedése
A gumiköpeny leszedéséhez teljesen ki kell ereszteni a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével eltávolítani a gumit a felniről.
A gumiköpeny visszahelyezése
Ügyelj arra, hogy a gumiköpeny oldalán található nyíl a haladási irányba mutasson!
A gumiköpeny visszahelyezéséhez tedd fel a felnire a drótperemet (a merev rész, mely meghatározza a gumiköpeny formáját).
Ezután fújd fel kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezed a felnire (ez csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően helyezd a gumiköpeny másik oldalát a felnire a szeleppel szemben indulva.
Hogyan fújjuk fel a gumiköpenyt?
Fújd fel a gumiköpenyt!
Az ajánlott nyomás a külső gumi oldalfalán van feltüntetve. Minden kerékpározás előtt győződj meg arról, hogy megfelelő-e a guminyomás.A túl alacsony nyomásra fújt kerék kisebb teljesítményt nyújt.
A szakértő tanácsa
A gumiköpeny felfújásakor ügyelj a megfelelő guminyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben ne habozz csökkenteni a nyomást, így megnő a kerék tapadása.
Ezzel szemben száraz időben növelheted a nyomást. Ügyelj arra, hogy ne lépd túl a feltüntetett min. és max. értéket.