A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelület állapotát. A talajjal közvetlenül érintkező gumifelület az, ami meghatározza a kerékpár gumiköpeny hatékonyságát.
A gumiköpeny akkor használódott el, és akkor szorul cserére, ha a futófelület mintázata megkopott.
A gumiköpeny leszedése
A gumiköpeny leszedéséhez teljesen ki kell ereszteni a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével eltávolítani a gumiköpenyt a felniről.
A gumiköpeny visszahelyezése
Ügyelj arra, hogy a gumiköpeny oldalán található nyíl a haladási irányba mutasson!
A gumiköpeny visszahelyezéséhez tedd a felnibe a köpeny egyik oldalát.
Ezután fújd fel kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezed a felnire és behajtod a köpeny alá (az előzetes felfújás csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően hajtogasd a felnibe a gumiköpeny másik oldalát a szeleppel szemben indulva.
Hogyan fújjuk fel a belsőt?
Fújd fel a belsőt!
Az ajánlott nyomás fel van tüntetve a gumiköpeny oldalfalán és a termékleírásában.
Minden kerékpározás előtt győződj meg arról, hogy megfelelő nyomás uralkodik a belsőben.
A szakértő tanácsa
A gumibelső felfújásakor ügyelj a megfelelő keréknyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben ne habozz csökkenteni a nyomást, így megnő a kerék tapadása. Ezzel szemben száraz időben növelheted a nyomást. Minden kerékpározás előtt győződj meg arról, hogy megfelelő nyomás uralkodik a belső gumiban.