Műszaki információk
Típusa : Belsővel (nem tubeless kompatibilis)
Perem: rugalmas. Szálsűrűség: 30 TPI
Összetétel: egy komponensű
Terep: kavicsos út
Körülmények: vegyes
Defektgátló védelem: igen
Kompatibilis elektromos kerékpárral: igen
Súly: 720 g
Kompatibilis felni: 17c és 30c között.
A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelületet állapotát.
Kopásra utaló jelek:
- a futófelület szálakra bomlik,
- apró repedések jelennek meg a felületen,
- a futófelület egyre laposabb lesz,
- láthatóvá válik a szövetbetét.
Számos esetben a gumiköpeny kopott és ki kell cserélni.
A gumiköpeny leszedése
A külső gumi leszedéséhez teljesen eressze ki a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével eltávolítani a gumit a felniről.
A gumiköpeny visszahelyezése
A gumiköpeny visszahelyezését a gumiköpeny egyik oldalánál kell kezdeni. Ezután fel kell fújni kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezzük a felnire (az előzetes felfújás csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően a másik oldalát a felnire kell helyezni a szeleppel szemben indulva.
Mielőtt teljes mértékben felfújná a külső gumit, ellenőrizze, hogy a belső gumi ne csípődjön a külső gumi és a felni közé.
Hogyan fújjuk fel a gumiköpenyt?
Fújd fel a gumiköpenyt!
Az ajánlott nyomás a külső gumi oldalfalán van feltüntetve. Minden kerékpározás előtt győződjön meg arról, hogy megfelelő nyomás uralkodik a külső gumiban. E gumiköpeny esetében a minimális nyomás 2 bar, a maximális 5 bar.
A szakértő tanácsa
A gumiköpeny felfújásakor ügyelj a megfelelő guminyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben csökkenteni kell a nyomást, így megnő a felület tapadása.
Ezzel szemben száraz időben viszont érdemes növelni a nyomást.