Tanácsok a felfújáshoz
Egy autóval ellentétben a kerékpár gumiköpenyt rendszeresen fel kell fújni. Javasoljuk, hogy 5 és 7 barra fújd fel.
Egy lapos gumi jelentősen csökkenti a kerékpár teljesítményét, vagyis nagyobb erőt kell kifejtened és növeli a defekt kockázatát.
5 bar nyomáson a kerékpár kényelmesebb lesz de kisebb teljesítményű, 7 bar nyomáson pont az ellentéte.
Tanácsunk defekt esetén
Defekt esetén gyakori, hogy a szúrást okozó törmelék (üvegszilánk, tüske...stb) benne marad a gumiban. Ebben az esetben folyamatosan defekted lesz, még a belső kicserélése után is. Javasoljuk, hogy figyelmesen ellenőrizd a gumiköpeny külsjeét és belsejét a gumibelső cseréje, és a felnire való felszerelés előtt. A felszerelés közben ügyelj a menetirányra (a nyíl előre nézzen).
Használati korlátozások
Hóban és jégen nem megfelelő.
Teszt
A gumiköpenyeket egy független szakértői laboratórium teszteli.
Kopás-, és defektállóságát teszteljük a piacon lévő legjobb referenciatermékekkel összehasonlítva.
A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelület állapotát. Kopásra utaló jelek:
- a futófelület szálakra bomlik,
- apró repedések jelennek meg a felületen,
- a futófelület egyre laposabb lesz,
- láthatóvá válik a szövetbetét.
Számos esetben a gumiköpeny kopott és ki kell cserélni.
A gumiköpeny leszedése
A gumiköpeny leszedéséhez teljesen ki kell ereszteni a levegőt a gumibelsőből.
Ezután gumileszedő segítségével eltávolítani a gumit a felniről.
A gumiköpeny visszahelyezése
A gumiköpeny visszahelyezését a gumiköpeny egyik oldalánál kell kezdeni. Ezután fel kell fújni kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezzük a felnire (az előzetes felfújás csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően a másik oldalát a felnire kell helyezni a szeleppel szemben indulva.
A teljes felfújás előtt, ellenőrizni kell, hogy a gumibelső ne csípődjön a gumiköpeny és a felni közé.
A szakértő tanácsa
A gumiköpeny felfújásakor ügyelj a megfelelő guminyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben csökkenteni kell a nyomást, így megnő a felület tapadása.
Ezzel szemben száraz időben viszont érdemes növelni a nyomást.