A gumiköpeny kopásának mérése
A gumi elhasználódásának illetve esetleges cseréjének megállapításához meg kell vizsgálni a futófelület állapotát. A talajjal közvetlenül érintkező gumifelület az, ami meghatározza a gumiköpeny hatékonyságát.
A kerékpárgumi akkor használódott el, és akkor szorul cserére, ha a futófelület mintázata annyira megkopott, hogy a felső felülete eléri az oldalsó mintázat magasságát.
A gumiköpeny leszedése
A külső gumi leszedéséhez teljesen eressze ki a levegőt a gumibelsőből. Ezután gumileszedő segítségével távolítsd el a gumit a felniről!
A gumiköpeny visszahelyezése
A gumiköpeny visszahelyezését a gumiköpeny egyik oldalánál kell kezdeni. Ezután fel kell fújni kb. 30%-os mértékben a gumibelsőt, mielőtt visszahelyezzük a felnire (az előzetes felfújás csökkenti a gumibelső becsípődésének esélyét).
Ezt követően a másik oldalát a felnire kell helyezni a szeleppel szemben indulva. A teljes felfújás előtt, ellenőrizni kell, hogy a gumibelső ne csípődjön a gumiköpeny és a felni közé.
Hogyan fújjuk fel a gumiköpenyt?
Fújd fel a gumiköpenyt! Az ajánlott nyomás fel van tüntetve a gumiköpeny oldalfalán és a webáruházban található termékleírásban.
Kerékpározás előtt mindig javasolt ellenőrizni, hogy megfelelő-e a nyomás a gumiköpenyben.
A szakértő tanácsa
A gumiköpeny felfújásakor ügyelni kell a megfelelő keréknyomásra, amelyet a talaj jellege és az időjárási viszonyok határoznak meg.
Esős időben csökkenteni kell a nyomást, így megnő a felület tapadása.
Ezzel szemben száraz időben növelni javasolt a nyomást.