Az RCR választék
Az RCR választék a kompromisszumok nélküli választás a kerékpárosoknak! E kerékpár esetében a teljesítményre helyeztük a legnagyobb hangsúlyt. A csövek keresztmetszetét úgy alakítottuk ki, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a legfőbb szélszögekben (-15°/+15°). Ez a kerékpár az aero light kerékpárok kategóriájába tartozik, a könnyedség, a merevség és az aerodinamika optimális egyensúlya miatt kivételes kerékpár. Ha olyan kerékpárt keresel, amely minden terepen nyerni tud, az RCR a te választásod
Különbség az RCR és az RCR PRO között
A karbonvázat a geometriája, a formája és a layupja teszi különlegessé. A layup a karbonszálak elrendezése.
Nem minden szál rendelkezik azonos tulajdonságokkal.
Az RCR vázán csak nagy modulusú szálakat használunk. Az RCR PRO-n kivételes szálakat választottunk, amelyek lehetővé teszik a váz merevségének megerősítését a stresszpontokon, egy kevés súly megtakarításával.
Az RCR PRO készen áll a legmagasabb szintű kerékpározásra.
Váz
Festett RCR M-es váz súlya 830 g
Festett RCR PRO M-es váz súlya 790 g
Festett RCR villa súlya 380 g.
A váz max. 33 mm széles gumiköpeny fogadására képes.
A színtől függően súlyeltérések előfordulhatnak (+/- 50 g).
FIGYELMEZTETÉS: A karbonvázakat nem szabad a felső csőnél, a nyeregcsőnél vagy az alsó csőnél fogva műhelyállványba vagy kerékpártartóba befogni. A karbon nagyon merev anyag, de nem bírja a nyomást.
Többféle összeállításban kapható
A szettek és kerekek konfigurációitól függően többféle összeállítást kínálunk, amelyek lehetővé teszik, hogy a számodra megfelelő modellt válaszd. Az RCR és Pro vázak nyers karbon kivitelben, matt lakkozással kaphatók. Ez azt jelenti, hogy a szénszálak láthatóak, mivel nincsenek festékkel bevonva. Minden egyes váz egyedi, mivel a 450 alkatrészt kézzel rétegelik a formába, és a technikai szempontokon túlmenően ez akár 100 g megtakarítást is jelent.
Kormány
A speciális módon integrált kormánycsapágy-részeknek köszönhetően az RCR könnyedén kormányozható és egyszerűen karbantartható.
DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO, könnyített, mégis merev kormányszár.
XS: 80 mm.
S: 90 mm.
M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm
DEDA SUPERZERO RS karbon kormány
A DEDA márka a szélek között mért méreteket adja meg (pl: a középpontok között mért 400 mm-es kormány a Deda márkánál 420 mm.)
Szélesség a középpontok között:
XS-S: 400 mm.
M/L: 420 mm.
XL: 440 mm
SRAM Force szett és QUARQ wattmérő
Ez az RCR SRAM FORCE eTAP AXS szettel van felszerelve, QUARQ wattmérővel. A wattmérő elengedhetetlen azoknak a kerékpárosoknak, akik szigorú edzésterv mellett fejlesztik magukat.
Hajtásrendszer összsúlya: 2920 g a wattmérővel együtt.
Az elektromos szett két különálló akkumulátorral rendelkezik a két váltó számára. A SRAM connect alkalmazással beállítható a kerékpár és mérhető a teljesítmény.
SRAM FORCE hajtásrendszer
Fékváltókar: FORCE ETAP AXS D2
Első váltó : FORCE ETAP AXS D2
Hátsó váltó : FORCE ETAP AXS D2 MAX 36T
Fogaskoszorú: FORCE XG 1270 D1 10-33
Hajtómű: FORCE D2 DUB PM 48/35T
Hajtókar hossza a vázmérettől függően
XS : 165
S: 170 mm.
M: 172,5 mm
L/XL : 175 mm
SRAM FORCE lánc
Az SRAM alkatrészek könnyen cserélhetők és kompatibilisek a FORCE és a RIVAL modellekkel.
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó.
Időnként ellenőrizd a lánc nyúlását ezzel az eszközzel:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a váltórendszer kiválasztásakor.
Az alábbi értékek tájékoztató jellegű, átlagos értékek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km.
Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 0000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
Tárcsafék
A SRAM FORCE tárcsafék elöl 160, hátul 140 mm-es tárcsákkal rendelkezik. Hidraulikus rendszerű, a fékezés fokozatos és erőteljesebb, mint egy felnifék.
Egyszeri bekoptatás elegendő. A bekoptatáshoz 20 fokozatos fékezés szükséges kis sebességnél (20 km/h), majd még egy széria 30 km/h-s sebesség mellett. A két féket jól be kell koptatni. A koptatás jobb tapadást tesz lehetővé a fékbetét és a tárcsa között.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között. A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
Figyelmeztetés és beállítás
Figyelem! Soha ne húzd be a féket, amikor nincs a kerékpárban a kerék, mert összetapadhatnak a fékbetétek.
Ha a féktest beleér a féktárcsába, állítsd be újra a kereket és a féktestet:
- Fékezz erősen és ezzel egyidejűleg húzd meg a féktestet
- Ha a probléma továbbra is fennáll, keresd fel áruházunk műhelyét.
ZIPP 404 Firecrest kerekek
A kerékpár ZIPP 404 kerekekkel rendelkezik. 100% karbon kerekek tubeless ready perem nélkül.
Az előző verzióhoz hasonlóan 58 mm-es felniperemmel rendelkezik, de az új ZR1 aggyal, amely akadálytalanabb gördülésű és kisebb súrlódású a szabadonfutónál.
Belső szélessége 23 mm, kiválóan alkalmas a 28 mm-es gumiköpenyhez.
3 és 5 bar közötti ajánlott nyomás.
Egy pár súlya 1470 g.
MICHELIN POWER CUP black gumiköpeny
Versenyzésre és edzésre szánt Michelin Power Cup országúti gumiköpeny. Ez a Cofidis csapat által versenyeken használt gumiköpeny biztosítja a nagy sebességet és teljesítményt, közvetlenül a MotoGP technológiája ihlette.
Könnyű és megbízható a Michelin Aramid Shield technológiának, valamint a 3x120 TPI szövetsűrűségnek köszönhetően. A Michelin GUM-X gumi jó úttartást és jó stabilitást garantál száraz vagy nedves felületen.
700x28 : Ajánlott nyomás 3 és 5 bar között.
240 g.
TUBELESS vagy gumibelső
Javasoljuk, hogy a mellékelt szeleppel alakítsd át tubelessé a kerekeket.
A tubeless gumi kényelmesebb és hatékonyabb gurulást tesz lehetővé, ráadásul az apró lyukakat eltömíti a benne lévő folyadék.
Természetesen mindig tarts egy tartalék gumibelsőt nálad jelentősebb defekt esetére.
Üléspozíció
RCR karbon nyeregcső - 15 mm
FIZIK ARGO VENTO R5 vagy FIZIK ANTARES R5 nyereg, modelltől függően.
Ezek a professzionális versenyzőkkel együttműködésben kifejlesztett versenynyergek rövid orral rendelkeznek, amely elősegíti a stabilitást és enyhíti a lágy részekre nehezedő nyomást. Súly: 225 g (140 mm)
Pedál
Pedál nélkül kapható
Milyen méretet válassz?
Nézd meg a kerékpár vázméretére vonatkozó táblázatot. Ha két méret között állsz, a kisebb kerékpár megfelel azoknak a versenyzőknek, akik agilisebb, érzékenyebb kerékpárt keresnek. Ellenkezőleg, ha kényelmesebb pozícióban szeretnél tekerni hosszú távokon, akkor a nagyobb méret a jobb választás.
Biztonsági figyelmeztetés
A ZIPP kerekek úgynevezett "hookless” kerekek, ami azt jelenti, hogy nincs horony, amely a gumiköpenyt a felniben tartaná.
A belső nyomás az, ami a gumit a felnihez nyomja. Tartsd be a ZIPP által ajánlott maximális nyomást, semmi esetre sem lépheted túl az 5 bar-t, mert a gumiköpeny leeshet a felniről.
Jótállás (év)
A karbonvázakra és -villákra 5 év jótállást vállalunk.