Az RCR választék
Az RCR választék a kompromisszumok nélküli választás a kerékpárosoknak! E kerékpár esetében a teljesítményre helyeztük a legnagyobb hangsúlyt. A csövek keresztmetszetét úgy alakítottuk ki, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a legfőbb szélszögekben (-15°/+15°). Ez a kerékpár az aero light kerékpárok kategóriájába tartozik, a könnyedség, a merevség és az aerodinamika optimális egyensúlya miatt kivételes kerékpár. Ha olyan kerékpárt keresel, amely minden terepen nyerni tud, az RCR a te választásod
Különbség az RCR és az RCR PRO között
A karbonvázat a geometriája, a formája és a layupja teszi különlegessé. A layup a karbonszálak elrendezése.
Nem minden szál rendelkezik azonos tulajdonságokkal.
Az RCR vázán csak nagy modulusú szálakat használunk. Az RCR PRO-n kivételes szálakat választottunk, amelyek lehetővé teszik a váz merevségének megerősítését a stresszpontokon, egy kevés súly megtakarításával.
Az RCR PRO készen áll a legmagasabb szintű kerékpározásra.
Váz
Az RCR PRO festett váz 800 g M-es méretben
Az RCR festett villa 380 g
A vázban max. 33 mm széles gumiköpeny fér el.
A színtől függően súlyeltérések előfordulhatnak (+/- 50 g).
FIGYELMEZTETÉS: A karbonvázakat nem szabad a felső csőnél, a nyeregcsőnél vagy az alsó csőnél fogva műhelyállványba vagy kerékpártartóba befogni. A karbon nagyon merev anyag, de nem bírja a nyomást.
Kormány
A speciális módon integrált kormánycsapágyrészeknek köszönhetően az RCR könnyedén kormányozható és egyszerűen karbantartható.
DEDA x VAN RYSEL integrált kormánya ötvözi az aerodinamizmust, ergonómiát és merevséget:
XXS: 90x380 mm
XS: 90x380 mm
S: 90x400 mm
M: 100x400 mm
L: 110x400 mm
XL: 120x400 mm
SRAM Red szett és QUARQ wattmérő
Ez az RCR Sram RED eTAP AXS szettel és QUARQ wattmérővel van felszerelve. A wattmérő elengedhetetlen azoknak a kerékpárosoknak, akik szigorú edzésterv mellett fejlesztik magukat.
Hajtásrendszer összsúlya: 2400 g a wattmérővel együtt.
Az elektromos szett két különálló akkumulátorral rendelkezik a két váltó számára. A SRAM connect alkalmazással beállítható a kerékpár és mérhető a teljesítmény.
SRAM RED ETAP AXS E1 váltórendszer
Fékváltókar: RED AXS HRD E1
Első váltó: RED AXS E1
Hátsó váltó: RED AXS E1 MAX 36T
Fogaskoszorú: RED XG 1290 10-33
Hajtómű: RED AXS PM 48/35T
Középcsapágy: SRAM DUB BB86 CERAMIQ
Hajtómű: FC SRAM RED AXS E1 PM 48/35T
Hajtókar hossza a vázmérettől függően:
XS 165 mm
S 170 mm
M 172,5 mm
L 175 mm
Lánc: SRAM RED E1
A SRAM alkatrészek egyszerűen lecserélhetők, a RED és FORCE szett kompatibilis egymással.
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó.
Időnként ellenőrizd a lánc nyúlását ezzel az eszközzel:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a váltórendszer kiválasztásakor.
Az alábbi értékek tájékoztató jellegű, átlagos értékek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km.
Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 0000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
Tárcsafék
A SRAM RED D2 tárcsafék elöl 160 mm-es, hátul 140 mm-es tárcsákkal rendelkezik. Hidraulikus rendszerű, a fékezés fokozatos és erőteljesebb, mint egy felnifék.
Egyszeri bekoptatás elegendő. A bekoptatáshoz 20 fokozatos fékezés szükséges kis sebességnél (20 km/h), majd még egy széria 30 km/h-s sebesség mellett. A két féket jól be kell koptatni.
A koptatás jobb tapadást tesz lehetővé a fékbetét és a tárcsa között.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között. A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
Figyelmeztetés és beállítás
Figyelem! Soha ne húzd be a féket, amikor nincs a kerékpárban a kerék, mert összetapadhatnak a fékbetétek.
Ha a féktest beleér a féktárcsába, állítsd be újra a kereket és a féktestet:
- Fékezz erősen és ezzel egyidejűleg húzd meg a féktestet
- Ha a probléma továbbra is fennáll, keresd fel áruházunk műhelyét.
ZIPP 353 NSW kerekek
Hullámos, 45 mm-es felniformájával a 353 NSW lehetővé teszi a gyors tekerést bármilyen terepen, köszönhetően a legmodernebb aerodinamikai tulajdonságainak és kivételes oldalszél stabilitásának. A 353 NSW a Zipp eddigi legkönnyebb tubeless kereke, így ez az abszolút fegyver, ha el akarsz szakadni a mezőnytől. Súly: 1308 g
https://www.sram.com/fr/zipp/models/wh-353-ntld-a1
CONTINENTAL GP 5000 S TR gumiköpeny
A Continental Grand Prix 5000 S TR országúti gumiköpeny könnyebb, gyorsabb és erősebb oldalfalakkal rendelkezik, mint elődje, a GP 5000. Kerékpározz gyorsabban, kényelmesebben és fokozott védelemmel a defektek ellen
700x30: nyomás 3 és 5,00 bar között.
290 g.
TUBELESS vagy gumibelső
Javasoljuk, hogy a mellékelt szeleppel alakítsd át tubelessé a kerekeket.
A tubeless gumi kényelmesebb és hatékonyabb gurulást tesz lehetővé, ráadásul az apró lyukakat eltömíti a benne lévő folyadék.
Természetesen mindig tarts egy tartalék gumibelsőt nálad jelentősebb defekt esetére.
Üléspozíció
RCR karbon nyeregcső
Méretek a kerékpár méretétől függően: XS: 316 mm
S: 331 mm
M: 356 mm
L/XL : 406
FIZIK ARGO 00 nyereg
Ez a professzionális versenyzőkkel együttműködésben kifejlesztett versenynyereg rövid orral rendelkezik, amely elősegíti a stabilitást és enyhíti a lágyrészekre nehezedő nyomást.
Súly: 144 g (140 mm)
Pedál
Pedál nélkül kapható
Milyen méretet válassz?
Nézd meg a kerékpár vázméretére vonatkozó táblázatot. Ha két méret között állsz, a kisebb kerékpár megfelel azoknak a versenyzőknek, akik agilisebb, érzékenyebb kerékpárt keresnek. Ellenkezőleg, ha kényelmesebb pozícióban szeretnél tekerni hosszú távokon, akkor a nagyobb méret a jobb választás.
Biztonsági figyelmeztetés
A ZIPP kerekek úgynevezett "hookless” kerekek, ami azt jelenti, hogy nincs horony, amely a gumiköpenyt a felniben tartaná.
A belső nyomás az, ami a gumit a felnihez nyomja. FIGYELEM! Tartsd be a ZIPP által ajánlott maximális nyomást, semmi esetre sem lépheted túl az 5 bar-t, mert a gumiköpeny leeshet a felniről.
Jótállás (év)
A karbonvázakra és -villákra 5 év jótállást vállalunk.