EDR program
EDR, mint EnDuRance, az EDR az új, teljesítményre alapozott választék szegmens a Van Ryselnél. Ne értsd félre, az "endurance" nem ellentétes a "sebesség"-gel. Pontosan ezzel a kihívással nézett szembe tervezőcsapatunk. Az EDR váz az ideális az olyan versenyzőknek, akik kényelmes kerékpárt keresnek hegyi és változatos utakra. A merevség, a kis súly és a kényelem tökéletes kombinációja.
EDR váz és villa
Az EDR váz bruttó súlya 890 g (M-es méretben), a váz és a villa kiváló minőségű karbonszálakból készült, kitűnő merevséget adnak a kerékpárnak, amely már enyhe emelkedőn is érezhető. Villa súlya: 382 g
A karbonszálakat úgy igazították, hogy azok tökéletesen megfeleljenek a legigényesebb hegyi menőknek és a dombos pályák kedvelőinek egyaránt. Tökéletesen megfelel a profi kerékpárosok és csapatok igényeinek. Press-fit 86 hajtóműcsapágy, a váz Di2 kompatibilis.
DEDA ZERO 2 kormány és kormányszár
DEDA ZERO 2 kormány
Szélesség középponttól középpontig:
XS, S: 400 mm; M, L, XL: 420 mm.
DEDA ZERO 2 kormányszár
Hosszúság:
XS: 90 mm, S: 100 mm, M: 110 mm, L: 120 mm, XL : 130 mm
Shimano Ultegra DI2 12S váltórendszer
Shimano ULTEGRA R8100 szett
Minden bizonnyal a megbízhatóságra és teljesítményre vágyó kerékpárosok által használt legismertebb szett.
Ez az új 12 sebességes szett sebességváltáskor gyorsabb, fékezéskor csendesebb és finomabb.
Teljesen konfigurálható a Shimano E-Tube alkalmazással
Shimano ULTEGRA R8150 első váltó
Súly : 116 g
Shimano ULTEGRA R8170 fékkarok
Súly: 391 g.
ULTEGRA R8100 hajtómű és fogaskoszorú
Shimano ULTEGRA R8100 36/52T hajtómű
Súly: 700 g
Hajtókarok hossza:
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L/XL: 175 mm
Kazetta: SHIMANO ULTEGRA R8100 11-30
11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30
Súly: 340 g.
A hajtásrendszer karbantartása
Felhívjuk figyelmedet a hajtómű rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen akkor, ha nehéz körülmények között tekersz (nedves és/vagy sáros aszfalt). A rendszeres karbantartás hatására hosszabb élettartamú lesz a váltó. A lánc rendszeres ellenőrzése nélkülözhetetlen az alábbi szerszámmal:
https://www.decathlon.hu/p/lancnyulasmero/_/R-p-120530?mc=8351086
Hajtásrendszer élettartama
Kerékpár vásárlásakor fontos figyelembe venni a karbantartási költséget, különösen a váltórendszer kiválasztásakor.
Az alábbi értékek tájékoztató jellegű, átlagos értékek, és a karbantartástól függően nagymértékben változhatnak.
A megfelelően karbantartott lánc átlagos élettartama kb. 5000 km.
Egy fogaskeréksor átlagos élettartama kb. 10 000-12 0000 km.
Egy rosszul karbantartott lánc gyakran leeshet, ez megrongálhatja a vázat.
ULTEGRA R8170 tárcsafékek
Technikai jellemzők: - Féktest: BR-R8170 Flat Mount, 2 kerámia dugattyú a fékbetét automatikus visszahúzásával↲- Állandó, precíz fékezés száraz és nedves időben is↲- Az alábbi fékkarokkal kompatibilis: 140 mm - 160 mm
- Egyszerű tisztítás
Fékek bekoptatása
Egyszeri bekoptatás elegendő. A bekoptatáshoz 20 fokozatos fékezés szükséges kis sebességnél (20 km/h), majd még egy széria 30 km/h-s sebesség mellett. A két féket jól be kell koptatni. A koptatás jobb tapadást tesz lehetővé a fékbetét és a tárcsa között.
Figyelmeztetés és beállítás
Figyelem! Soha ne húzd be a féket, amikor nincs a kerékpárban a kerék, mert összetapadhatnak a fékbetétek.
Ha a féktest beleér a féktárcsába, állítsd be újra a kereket és a féktestet:
- Lazítsd ki a keréktengelyt.
- Húzd be erősen a féket és egyidejűleg csavard vissza a tengelyt.
- Ha továbbra is beleér a tárcsába, végezd el ugyanezt a műveletet a féktest kilazításával.
- Ha a probléma még mindig fennáll, keresd fel műhelyünket.
A hidraulikus fékek karbantartása
A hidraulikus fékrendszer egy zárt rendszerben működik a fékkar és a féktest között. A vízállóságot a fékvezeték biztosítja.
Idővel a fékcsőben a nyomás természetes módon csökken, ez által a fékezés hatékonysága is csökken. Ha elkezd nyúlni a fékváltókar, és hozzáér a kormányhoz, szükségessé vált a fékrendszer légtelenítése. Ez a művelet speciális eszközt és szakértelmet igényel.
SHIMANO ULTEGRA C36 kerekek
Alacsony peremmagasságának és nagy érzékenységű aerodinamikai profiljának köszönhetően az Ultegra C36 kerék kifejezetten ideális különféle utakra.
Felni: 100% karbon, 21 mm belső szélességgel
Tubeless ready
ETRTO méret : 622x21C
Első kerék súlya: 657 g
Hátsó kerék súlya: 831 g.
HUTCHINSON FUSION 5 PERFORMANCE gumiköpeny
Méret: 700 X 25 C
2 év kutatómunka után a HUTCHINSON kifejlesztette az ElevenSTORM® gumit, amely megfelel a gumiköpeny 5 fő kritériumának: Tapadás, teljesítmény, élettartam, defektállóság, kényelem. Ez a verzió tökéletes választás azon kerékpárosoknak, akik messzire és gyorsan akarnak menni. Kevlar® megerősítés a futófelület alatt, 4000 km feletti élettartamot kínál. Tubeless ready
Maximális gumiköpeny befogadóképessége
Maximum 28 mm széles gumiköpeny szerelhető rá
Nyereg és nyeregcső
FIZIK ANTARES R5 BLACK
VR karbon nyeregcső 27,2 mm.
PEDÁL nélkül kapható
pedál nélkül kapható.
Méret választása
Tekintsd meg a kerékpár geometriai táblázatát.
Ha két méret határán állsz, a kisebb méret jobban megfelel azoknak, akik reaktívabb, fürgébb kerékpárt keresnek. Viszont ha hosszabb távokat szeretnék tekerni, a nagyobb méret lesz a megfelelőbb számodra.
Maximális teherbírás
Ezt a kerékpárt 110 kg-os maximális terhelésre tesztelték (kerékpáros + felszerelés)
Jótállás (év)
5 év a vázra