Shimano Nexus váltó
Ez a sebességváltó rendszer lehetővé teszi a váltást álló helyzetben is, mikor nem pedálozol. Így könnyebben el tudsz újra indulni, még akkor is, ha a kerékpár meg van pakolva.
Ez a rendszer ráadásul bírja az ütődéseket, mert teljesen be van építve a hátsó kerékagyba és nagyon kevés karbantartást igényel.
A markolatváltóval lehet egyszerűen sebességet váltani.
FIGYELEM! Ha váltani akarsz, egy másodpercre abba kell hagynod a pedálozást.
Váz
Könnyebb és kényelmesebb mindkét végén megerősített acél váz.
Kapható alacsony vázas is nőknek és férfiaknak egyaránt, amelyre könnyebb felszállni.
*mindkét végén megerősített csövek: a cső a két végén vastagabb, középen vékonyabb, így jobban elnyeli a rezgéseket, kényelmesebb, és súlya is kedvezőbb.
Villa
Az enyhén hajlított acél villa elnyeli az út egyenetlenségeit, így kényelmesebb lesz a gurulás.
Fék
V-fék alumínium fékpofákkal.
Kormányzás
Holland típusú alumínium kormány és diós kormányszár (22,2 mm átmérő), az egyenes és kényelmes testtartásért.
Kényelmes, ergonomikus markolat a rendszeres használathoz, a végére VIOO lámpa illeszthető az oldalsó láthatóságért.A váz és a villa között rugófeszesség állító csavar segíti a kerékpár stabilitását megpakolva is, menet közben és álló helyzetben egyaránt.
Nyereg és nyeregcső
28,6 mm átmérőjű állítható magasságú nyeregcső, acél, így jobban elnyeli a rezgéseket és kényelmesebb. Széles nyereg, minden nyomóponton a megfelelő sűrűségű habszivaccsal.
12°-ban döntött nyereg a nagyobb kényelemért és hegesztett kosár a nagyobb biztonságért.
Csavarral rögzített nyeregcsőbilincs (átmérő: 31,8 mm), a nyereg/nyeregcső esetleges lopása ellen.
Láthatóság
Automata, első kerékbe épített agydinamóval működő első és hátsó világítás.
Az első lámpa erőssége a fényviszonyokhoz igazodva automatikusan változik.
Vázba épített első lámpa, sárvédőre szerelt hátsó lámpa, nem törik el.
A csomagtartóba épített fényvisszaverők. Az első és hátsó gumiköpenyen is vannak fényvisszaverő csíkok: biztosítja a láthatóságot minden körülmények között.
Váltó/pedál
7 sebességes Shimano Nexus agyváltó markolatváltóval.
170 mm-es alumínium hajtókar, 40 fogas lánctányér, 20 fogas fogaskeréksor. Növekedés: 2,77 m/6,80 m.
A láncfeszítő csökkenti a kopásból adódó karbantartást. Rozsdamentes, 106 láncszemű KMC lánc.
Műgyanta pedál.
Kerekek
28” első és hátsó kerék, dupla falú, 36 küllős alumínium felnivel, tartja a formáját a rossz minőségű utakon.
Miért ekkora méretű a kereke? Azért, hogy a felhasználók a legkényelmesebb és legjobb minőségű gurulási élményt tapasztalják meg.
Gyorszáras első kerék, 5 mm-es (BTR) imbuszkulccsal rögzíthető.
9 mm-es hátsó keréktengely, csavarral rögzített, leszereléséhez 15 mm-es villáskulcs szükséges.
Gumiköpeny
Skinwall 700x42 gumiköpeny: elnyeli az út egyenetlenségeit, jobb gurulást, nagyobb kényelmet eredményez.
A Schrader szelepek megkönnyítik a gumik felfújását a benzinkúton.
Ajánlott keréknyomás: 3,5 és 4 bar.
1 mm-es nylon defektvédő megerősítés a gumi futófelületébe építve.
Fényvisszaverő csíkok a jobb láthatóságért.
Felszereltség
Shimano Nexus agydinamós világítás az első kerékbe építve, első kosár (csavaros), vázra hegesztett csomagtartó hátul, első és hátsó sárvédő, oldalsó kitámasztó, dizájnereink által tervezett teljes láncvédő.
Kitámasztó
A megerősített oldalsó kitámasztó stabilan tartja a kerékpárt úgy is, ha meg van pakolva elöl és hátul is.
Kompatibilis kiegészítők
A 27 kg súllyal terhelhető csomagtartóra kompatibilis gyerekülés és bármely Elops kerékpáros táska rögzíthető.
A vázon furatok a nyeregcsőre rögzíthető kulacstartónak vagy a segment kerékpárzárnak. A váz hátsó részére RINGLOCK típusú fix kerékpárzár szerelhető.
A 7 kg-os teherbírású első kosár leszorítóval felszerelt, rácsúsztatható ART2 900 vagy 920 kerékpárzár.
Hogyan válaszd ki a megfelelő méretet?
S/M méret 155-175 cm-es testmagassághoz
L/XL méret 175-195 cm-es testmagassághoz,
Ha két méret között hezitálsz, válaszd a nagyobbat, ami kényelmesebb!
Súly
S/M: 19,6 kg
L/XL: 19,9 kg.
Maximális teherbírás
Max. teherbírása: 100 kg (kerékpár+használó+csomagok súlya).
Tisztítási tanácsok
A defekt kockázatának csökkentése érdekében mindennapos használat esetén 15 naponta, alkalmankénti használat esetén minden használat előtt ellenőrizd a guminyomást. Zsírtalanítsd majd olajozd meg a láncot, ha koszos lesz.
A vázat szappanos vízzel tisztítsd, kerüld a magas nyomású mosót.
Tárolási/szállítási tanácsok
Szobahőmérsékleten, száraz helyen tárolandó. Sós környezetben történő használat esetén rendszeresen tisztítsd.
A kerékpár vonóhorgon történő szállításához egy adapter rúdra van szükség.
Használati korlátozások
Terepen való használatra nem alkalmas. Mivel a kerékpár széles kormánnyal felszerelt, óvatosan közlekedj a szűk utcákon.
Tervezés
A kerékpárt Lille-ben tervezték. Az Európai Unióban szerelték össze.
Csapatunk üzenete
„...teljes egészében általunk fejlesztett kerékpár. Anyagmérnökökkel együttműködve 4 főből álló fejlesztőcsapatunk tesztelte a prototípusokat, modelleket 4 éven át.
Célunk egy strapabíró kerékpár kidolgozása volt, melynek alkatrészei beszerezhetőek a műhelyeinkben.
"A kerékpározás az autómentes közlekedés egyik legjobb alternatívája és egyben sporttevékenység!”
Jótállás (év)
Örök jótállás: váz, kormányszár, kormány és merev villa.