A termékfejlesztő ajánlása
A légzéstechnika kialakítása meghatározó pontja az úszástanulásnak. A TIBALL-t úgy tervezetük, hogy a különböző mélységben elhelyezkedő lyukak segítségével fokozatosan fejlessze ezt a képességüket, egészen addig, amíg az utolsó, 140 cm mélyen lévő célba is be tudják dobni a labdát.
A TIBALL egyedül vagy barátokkal együtt is játszható, illetve jó szórakozás a gyerekeknek a szülőkkel együtt. A TIBALL-t nagyon egyszerű összerakni.
Az úszástanulás segíti a gyerekek pszichomotorikus fejlődését.
A Nabaiji által nyújtott háromféle vízi élmény"A víz felfedezése", "Az úszás megtanulása" és "A víz alatti mozgás fejlesztése".
A Tiball vízi játék "A víz alatti mozgás fejlesztése" kategóriába tartozik:
Használat
A termék egy úszókeretből és egy nehezékkel ellátott 140 cm hosszú hálóból áll, melyen 6 db számmal jelölt lyuk található. A csomag része 3 db szivacslabda.
Csak vedd le a gumipántot és hajítsd a játékot a vízbe! Már használhatod is!
Hogy ne fakuljon ki, ne tárold napon!
Játékötlet n°1
Mindegyik lyukon található egy szám. Ezeket pontszámoknak is tekintheted. 1 pont a legfelső lyuknak, majd 2, 3, stb a mélyebben lévőknek. A háló alján található lyuk lehet a 7. lyuk is, mely így 7 pontot ér.
A gyereknek a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenie 30 másodperc alatt.
Játékötlet n°2
A gyereknek be kell dobnia a labdát az első lyukon, majd felúszni a felszínre. Ezután ismét lemerül, és bedobja a labdát a következőbe. Ezt addig folytatja, amíg el nem éri az utolsó lyukat, ahová még be tudja dobni a labdát.
Ha már mélyebbre nem tud merülni, annyiszor tér oda vissza, amennyi teljesítetlen cél maradt még.
Példa (3): 1 2 3 3 3 3 3 3 3 2 1
Példa (4): 1 2 3 4 4 4 4 4 3 2 1
Példa (5): 1 2 3 4 5 5 5 4 3 2 1
Példa (6): A lehető legrövidebb idő alatt kell teljesítenie.
Játékötlet n°3
Két csapat küzd egymással. A támadócsapatnak pontot kell gyűjtenie azzal, hogy a labdával betalálnak a hálóba. A védőknek kell megakadályozniuk, hogy ez sikerüljön.
A támadáshoz a felszínen vagy a víz alatt passzolhatnak egymásnak a játékosok. A felszínen a labdát birtokló személyt a védők megérinthetik. 5 érintést követően a labdabirtoklás joga a másik csapathoz kerül.
A víz alatt a védők nem érinthetik meg a támadót, csak a labdát blokkolhatják nyitott tenyérrel.
Játékötlet n°4
A játék vezetője megad egy "biztonsági kódot" (egy számkombinációt), és a gyereknek az adott számú célzólyukakba kell bedobnia a labdát. Ezt a feladatot a lehető legrövidebb idő alatt kell teljesítenie.
Ezt a játékot csapatban is lehet játszani, egy vagy több csapattal.
Egy másik változat: Ha valaki a legalsó célba dobja a labdát, megduplázza a pontjai számát!
Játékötlet n°5 - víz alatti kosárlabda
Ugyanazok a szabályok, mint a 3-as számú játéknál csak két TIBALL-lal.
Mindkét csapatnak van egy hálója, amit támadhat és védhet. Akár egy kosárlabda meccs.